Villkor

Köpvillkor

Du ingår i ett avtal med Sveamarket när en beställning slutförts via våran hemsida. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. All beställnings sker via våran nätbutik. Alla priser är inkl moms om inget annat avtalats. All nödvändig information gällande priser och frakt framkommer när du väljer att ingå i ett köpeavtal med oss, via nätbutiken.

Betalningsvillkor

Vi använder oss utan Klarna Checkout som betalningsalternativ. Du kan välja att betala på följande sätt via Klarna Checkout:

  • Klarna Konto, månadsfaktura med dina samlade inköp som kan delbetalas
  • Faktura med 14 dagar som betalningsvillkor via Klarna
  • Kortbetalning
  • Direktbank

För att veta mer om denna tjänst, vänligen klicka på följande länk:

Klarna Checkout

Ångerrätt/öppet köp och återbetalning

Du har ångerrätt i 14 dagar från det att du mottagit varan, enligt distansavtalslagen. Då gäller det att varan är oanvänd och i oskadat skick och även returneras i originalförpackning. Skickas varan inte enligt dessa krav så kan du som kund debiteras för eventuella skador alternativt värdeminskning av varan. När varan har kommit tillbaka till oss så tillhandlar vi ärendet utefter enskild situation. Pengarna förs tillbaka till ditt bankkonto när ärendet är färdigbehandlat, förutsatt att ärendet behandlats och godkänts av SveaMarket. Returfrakten ska bekostas av konsumenten om inget annat är avtalat. Alla ärenden gällande ångerrätt och återbetalning skickas via mail till info@sveamarket.se

Fraktvillkor

All frakt inom Sverige är kostnadsfritt och din beställning bearbetas inom 24 timmar. Levereras sker inom 1-5 arbetsdagar. Ändringar i leveranstid kan komma att ske beroende på lagerstatus. Alla post försändelser skickas med Postnord. Skulle ditt paket inte få plats i brevinkastet så levereras det till närmaste ombud. Vänligen öppna ej paket som ankommer skadat eller inte är i god skick. Ta bilder på paketet och varans skadade parti, skicka in bilder och en kort beskrivning om skadan till våran info mail. All reklamation av skadat gods hanteras som enskilda ärenden. Kontakta info@sveamarket vid dessa fall.

Transport

Vi samarbetar med DHL, Postnord och Schenker som transportörer. Vill du veta mer om dessa företag, då hänvisar vi till följande länkar nedan: